UP's and Down's... intro...

Det glæder mig at du vil kigge med... 

KompasUdenRetning er navnet på Bloggen her... 

Den kommer til at indeholde en meget personlig historie... Jeg har været en del igennem... Min omgangskreds siger det er en underdrivelse af formater! MEN det vil jeg lade dig vurdere om hvad du mener... ;-) For mig er det jo min form for "normal"set med mine øjne... da jeg ikke kan huske at tingen har været anderledes... det har dog både krævet BLOD, SVED og TÅRER at nu her til hvor jeg er i dag.

Vigtigst af alt med min historie, samt grunden til at jeg deler min historie, er at jeg gerne vil synliggøre hvilke udfordringer der kan være ved en opvækst som min... samtidig... vise det kan lade sig gøre at komme videre, på en god måde... vi behøves ikke at ende som en del af statistikkerne alle mand!... Vær forberedt på at det til tider kan være en barsk fortælling! Her på siden... også derfor jeg vælger at fortællingen er anonym.
Hvem ved?... kan jo være at jeg på et senere tidspunkt bliver sååå modig at jeg giver mig til kende... men dette er en IKKE fiktion!... det handler om "REAL LIFE". Jeg forventer ikke at alle er enige med mig og mine meninger... og jeg vil lige skynde mig at sige at denne blog handler om livserfarring og synspunkter... IKKE om fakta og statistikker!!!... for jeg er på alle måder det du og andre sikkert vil kalde en mønsterbryder... 

Jeg har tideligere nævnt mønsterbryder over for folk, såååååå bliver jeg tit mødt med, jammen du kommer jo ikke fra et fattigt miljø eller lignende?... og nej det gør jeg ikke!... jeg kommer fra en familie som har været selvstændige erhvervsdrivende igennem de første 30-40 år af mit liv... og ja angående materielle goder? der har jeg ikke manglet noget... men for pokker det jo kun en meget lille del af det at vokse op, og blive til et helt menneske... der er jo utroligt mange ting som skal læres igennem barndommen m.m. en meget simpel ting er at vi skal lære at kravle før vi kan gå!... og ja dette er jo et gennemgående tema på mange måder... ;-) Dette skal forstås bogstaveligt, samt overført betydning... 

I meget kort form!... så kommer denne blog til at handle om... ¨
- Opvækst... 
- Psykopater... 
- Misbrug... 
- Kærlighed... 
- Livet lige nu... 
- Masser af glæde og spændende oplevelser 
- "A-HA" oplevelser...
- Stædighed... 
- Det at jeg ikke vil nøjes med at sige PYT... 
- Jeg hader sætningen "sådan er det bare"... hov hov... er du sikker?

JEG VIL leve livet fuldt ud... eller gøre mit bedste for det, med mine forudsætninger...

Hvordan er det at se "helt almindelig ud"... men have helt andre levevilkår pga. en anderledes opvækst m.m. Denne blog handler om "UP's and down's" på den "helt store klinge"... samt baggrunden for det... 

Psssst... Jeg har været forbi en psykolog ;-) og hun havde arbejdet med faget i over 34 år... hun sagde på et tidspunkt, at hun aldrig havde mødt en, som havde været sååå meget igennem som jeg, og ikke engang i nærheden af det!!!... og samtidig har flere uddannelser!!!... jeg syntes det var en rigtig sød udmelding... men samtidig vildt skræmmende information... som i så mange andre tilfælde vælger jeg bevidst at tro på det positive!... og dvs. hun mente at jeg havde opnået meget, på trods af mine mange ufrivillige kampe... Jeg er betstemt ikke stolt af min historie... laaangt fra... jeg ønsker heller ikke at nogle skal have ondt af mig!... for jeg er OK... men jeg vil blive glad for hvis det giver dig eller andre stof til eftertanke/indblik... 

Det som du syntes er "normalt" er ikke sikkert, at det er det samme, som det jeg syntes er "normalt"... Det gør ikke at det ene er bedre end det andet... eller at det ene er rigtigt og det andet forkert... husk det!!!... 

For mig handler det, set med mine øjne, i høj grad om, hvad det er der har formet os, til dem vi er, og dermed "hvilke øjne vi ser på verden omkring os med"... ;-) 

Det er kort sagt ikke noget jeg kan fortælle på en enkelt dag eller et enkelt indlæg... det er derfor denne blog er blevet til... 

Jeg håber du får en fantastisk dag ;-) og mange af dem frem over hvis vi to ikke ses igen.

Masser af hilsner fra Mig ;-)

Kommentarer

Populære opslag