Søstjerner og Kanariefugle...

Efter jeg har holdt ferie, er der sket en masse her hos mig... (bl.a. at jeg har oprettet denne blog) kender du det? når det vælter ind med div. spændende informationer, helt uden du har ledt efter dem?...  og ALLE peger i samme retning!!!... 
Den oplevelse havde jeg for nogle dage side. og nu vil jeg prøve om jeg kan dele det med dig ;-)
Jeg er ikke forfatter... og vil alligevel forsøge at skrive det læseligt... men bær over med mig! ;-) for det bliver på mit sprog ;-)

Jeg har i min ferie købt dette sæt kort... Da jeg kom hjem til mig selv, måtte de naturligvis kigges på... Først sad jeg lige så stille og nød synet af hvert enkelt kort... de er så fine syntes jeg. 
Jeg sad og hyggede mig i min lille sofa, med mit Ikea "sengebord" (Byllan), FANTASTISK opfindelse hvis ikke du kender den ;-) Jeg har haft mit i mange mange år... og den er flittigt brugt... Findes der noget mere hygsomt end at sidde og hygge sig med blogs, kreativtet, læse, pc, kort m.m. i sofaen?... med evt. lidt lækkert musik i baggrunden eller TV?... Jeg sad som du sikkert kan fornemme og nød det ;-)

Jeg startede småt ud, med at trække disse to kort... Jeg spurgte lige så stille om hvad kortene kunne tænke sig at fortælle mig... hvad er vigtigt for mig at vide lige nu... og så kom disse to smukke kort til syne... 


Kort nr. 1:

Søstjerne:


Dette første kort handler om... hvad er fremherskende og påkalder sig opmærksomhed? 

Hvad fortæller kortet?...
- Er du åben over for uendelige muligheder?
- Urkraften er kilden til muligheder, som rækker langt videre en dine vildeste forestillinger...
- Søstjernen anbefaler dig at strække dig længere ud end de begrænsninger der er i din almindelige daglige opfattelsesevne og tryghedszone. For at drømme om større ting
- Et mirakuløst potentiale stråler ned over dig. Føl det, sol dig i det, vær åben over for det, vær åben så du kan blive fyldt med inspiration.
- Søstjernen minder dig om dit uendelige potentiale.

Beskyttelses budskab:
- Er du villig til at lege med idé'en om nye muligheder?

- Begrænser du dine muligheder til at være realistiske?

- Afskærer du dig muligheden for at drømme STORT?...

- Giv slip på stive opfattelser!

- Åben dine øjne og hjerte for hvad urkraften stiller til rådighed.
- Tiden er inde til at strække dig ud over det velkendte og udfolde dig selv, for du er bestemt til noget mere...

Kort nr. 2: Kanariefugl:


Dette kortfortæller om hvad er rette handling,

- Kommer for at hjælpe dig med at finde din autentiske stemme, og udtrykke det der er i dit hjerte.
- Sæt dig selv fri så du kan mærke dit indre lys og lade det skinne.
- Nu er tiden inde til at lade verden vide hvem du er.
- Hvis dit spørgsmål drejer sig om parforhold, bliver du bedt om at:
- Vær dig selv helt og fuldt, for kun der vil du finde harmoni og glæde.


Beskyttelses budskab: 
Undertrykker du din sande stemme? 
Fordi du prøver at synge den sang, du tror andre vil høre? i stedet for din egen? du bygger et bur rundt om dit liv, når du kun udtrykker det, du tror vil hjælpe dig med at passe ind, og få det, du tror du ønsker. Gemmer du dit virkelige jeg, og fortæller en pålidelig historie om dig selv til andre, fordi du er bange for at de vil tænke m at du er for "anderledes", hvis de kendte sandheden?
- Nej det er ikke alle som m der vil være enige med dig; faktisk er det ikke alle der gerne vil lytte til din originalitet eller acceptere din særegenhed. Det skal du overhovedet ikke tage dig af. 
-Kanariefuglens kraftdyr jubler på dine vegne og vil have at du skal vide, at du er tryg og elsket.


Hmmm... Det lyder alt sammen enormt spændende... og måske for mig som dansker en smugle vildt... tør jeg drømme stort?... og hov er det tilladt?... hmmm... min første tanke var helt klart HMMM... og næste tanke er den samme... ;-) 

Jeg er opvokset med en tanke som overskygger ALT... og jeg mener virkeligt ALT... 
- Hvad tænker andre om MIG og det jeg gør???... 
- Hvis jeg skriver noget hvad tænker i så, hvis det falder i forkerte hænder?... er der noget som jeg kan blive hængt op på?... hvis der er? så er det PÅ INGEN MÅDE noget som skal eller må skrives på et stykke papir "eller andre steder for den sags skyld" på skrift!!!... og ja ja ... det gælder naturligvis også for denne blog... meeeeeeen det vælger jeg nu "at ligge på en hylde" eller med andre ord se bort fra.

Det må siges at denne tanke, den er og var alt overskyggende... igennem min opvækst... og særdeles fremherskende frem til nu... hvor jeg opdagede denne autopilot funktion hos mig... Denne autopilot sat sammen med at man IKKE  MÅ SIGE NEJ!... det er en utrolig magtfuld sammensætning... den kombination?.... ohhhh jeg kan slet ikke beskrive med ord, hvor meget den har ødelagt/betydet for mig!!!... hvor meget det har ødelagt for mig!!!... både som barn men i høj grad også som voksen!...
Prøv at forestil dig at være i forhold med en som ikke deler personlige ting?... 

Når du kombinerer disse to sætninger: 
- Hvad tænker andre om?... Naboen... genboen... familien... byen... osv osv osv... ? 
- Det er ikke tilladt at sige NEJ ( ikke tilladt at sige fra )de voksne/andre har ALTID ret.
 
Når du som jeg er opvokset med dette... og det har været altoverskyggende fra barn af... Såååå "fra-røver" det mig handlemuligheden på ting/situationer... Netop dette kan være fatalt!... det var det i mit tilfælde!!!.

Tænk da jeg trak det første kort, fik det mig til at tænke... Jeg er single... har dette noget med de forliste parforhold at gøre?... og så blev der grublet!... på livet løs... Jeg så noget i tv... jeg hørte radio... og alle delene ledte mig i samme retning... jeg vil beskrive det som et vink med en vognstang... "i den helt tunge klasse"... tanken strejfer mig... jeg er meget svær at komme ind på livet af... jeg stoler ikke på folk... jeg har meget svært ved at lukke folk ind i mit liv... til dels pga. svigt og mangel på folk der har været der for mig samt været til at stole på!... men jøsses... når jeg er opvokset hos en mor som har psykopatiske træk... og bevidst ligger små tikkende bumper i mit sind, for at styre mig i den retning, som har en fordel for hende... hvordan ender det så?... tjaaaa... det kunne jo ende med at være sådan en som JEG!!!... men hov... hvad nu?... 

Hmm... jeg har haft kærester som har spurgt:
"hvad vil du"?... "hvad har du lyst til"?... " Jeg (kæresten) føler ikke at du lukker mig ind"? som en fyr sagde til mig på et tidspunkt: Jeg vil dig... hvorfor lukker du mig ikke ind?... 
Det gav mig også dengang stof til eftertanke, men samtidig med så forstod jeg ikke helt hvad det var han mente... han sad jo i min stue???...  og jeg har tænkt meget på HVORFOR?... hvad er det for en brik til mit "puzzlespil" jeg ikke kan se/finde?... Jeg tror og jeg har ledt efter den i mange mange mange år!... Jaaa... jeg har arbejdet med mig selv i mange mange år... og ja... jeg føler mig heldig over at jeg har haft kræfterne til at gøre det... hvor jeg har fået dem fra?... ved jeg ikke helt... og til tider føles det bestemt

Dette er blot en tanke...

Kunne det tænkes, at jeg er opvokset med at jeg ikke må ses, høres, have en mening selv + fået at vide at jeg er dum, grim og uduelig, fået det at vide sååå mange gange, at jeg til sidst tror på det?... samt det at jeg ikke må have følelser!... forstået på den måde at hvad tænker naboen og ikke tilladt at sige nej... og at det har været så alt overskyggende at jeg ikke har tænkt over det... Jeg er opvokset med det!... det er min NORMAL!!!... at det kunne være en mulighed at jeg følte, tænkte og mente noget andet END "NABOEN"???... hvis du ikke har gættet det, så er det lige nøjagtigt det. som jeg netop har set, er tilfældet for mig!!!... tænk dig det er så indgroet at jeg har smadret div. forhold m.m. pga. at kæreste/fyre ikke har fået en chance for at finde ud af hvem jeg er... hvad jeg vil... osv osv osv... Uden at jeg har vidst det, så har denne opvækst frataget mig "handlemuligheden" i mit liv fordi det er så indgroet... at det er ikke noget der er tilladt... og har aldrig været tilladt... SÅÅÅ det var jo en KÆMPE A-HA oplevelse!!!... 

- Hvordan skal du eller andre have respekt for mig, når jeg ikke har selvtillid/respekt for mig selv?... 

- Hvordan skal i vide hvilken retning jeg vil i???
- når jeg ikke selv ved det? hmm...
 
Det er ikke sikkert det giver mening for dig? det gør det for mig ;-) og det kan godt være svært at forklare... rødmer... Netop alt dette mindede disse kort, m.m. mig om... jeg tænker at det måske er tilfældigt? men helt ærligt... har set film, hørt musik... osv osv osv osv... som alt sammen peger i samme retning... Ting hvor jeg tænker... hmmm... hvad er det?... lyder spændende?... eller?... det må jeg lige kigge lidt på ;-) uden jeg har vidst nærmere om indholdet af tv, film eller musiknumre, såååå har det vækket tanker i mig... ang. og endt ud i denne A-HA oplevelse... tilfældigt? JA... vigtigt? JA MEGET... 
Nogle gange er det bitte små ting, som gør en kæmpe forskel...

Tanker jeg tænker i dag:

- Hvad har jeg lyst til?, 
- "Hvis jeg har frit valg på alle hylder"?
- Hvornår hjælper det mig at sige NEJ?
- hvad har jeg ikke lyst til at lave/gøre?...
- Hvem i min omgangskreds, job mv. træder LANGT OVER MINE GRÆNSER?... 
- hvordan stopper jeg det? 
- Hvordan lukker jeg folk ind i min verden?... og hvis jeg gør? hvad tænker i så?... og hvis i/ ikke syntes om min verden? og afskærer mig?... hmmm... har jeg så brug for at i er en del af min verden?... 

OHHHHHH jeg kunne blive ved... har fået åbnet op for noget som er stort!... Det fylder meget... og det stikker dybt... og ind i mange ting, tanker og følelser... så det kommer til at tage lidt tid, før du når til en forståelse af dette emne... (er jeg bange for) Jeg prøver derfor at dele det op i små bidder... om det lykkedes at gøre det forståeligt vides ikke...  endnu... rødmer...

eksempel på tilfældig info: Musik:
Set et nummer med en kunstner jeg kender, men ikke kendte det pågældende musiknummer... ej heller set titlen før... nummeret puffer til mine tanker på en sund måde... og her nedenunder har jeg indsat et eksempel!er der nogen som prøver at skubbe mig i en sund retning?...

L.O.C.: Befri dit liv, citat...
 "Det lykkedes at blive til absolut intet, helt uden at forsøge"

Smiler... hmm... sådan er det ikke med mig... og ja... jeg har taget en beslutning om at hvis det står til mig... så er det heller ikke sådan det bliver... Jeg har en holdning til at JEG VIL have et liv... JEG VIL videre... Det jeg er opvokset med VIL JEG IKKE FINDE MIG I at fortiden STYRER RESTEN AF MIT LIV. ;-) så i modsætning til det Musikeren L.O.C beskriver... så gør jeg aktivt noget. og jeg er endnu ikke træt af det... jeg VIL stadig ;-)

Dette er jo kun en af mange eksempler!!!... og ja det gav mig stof til eftertanke... for var jeg nået til et punkt hvor jeg ikke længere forsøgte på at kommer videre???... og er det sådan jeg vil leve mit liv??... og NEJ! Er jeg for flink?... og ja det er jeg også!... det bliver jeg nemt, når jeg er vokset op hvor det ikke har være tilladt at sige fra!... Det er ikke sådan jeg vil leve... det har ALDRIG været sådan jeg vil leve mit liv!... Tænk... jeg vidste det ikke... så det ikke... såååå der skal ændres kurs her fra... vil du være med????... 

Jeg tog et aktivt valg for mange MANGE år siden ang. noget andet... og nu er det igen tid til at gøre noget nyt... Ny kæreste... Nye vinduer og døre... Nye venner... Nye lækre oplevelser... eller?... tja... nu får vi at se hvor vi ender henne ;-)... jeg er så tilpas stædig så jeg har holdt den aftale jeg lavede med mig selv for MANGE år siden!!!... så nu har jeg tilføjet en ny aftale med mig!... Jeg VIL begynde at leve livet... ærligt og ÅBENT... åbne op... bl.a. lukke jer ind i min til tider "noget anderledes verden"... jeg håber du vil tage vel imod det... 

Hvis du har noget positivt at sige så hører jeg det gerne!... 
hvis ikke? så sætter jeg pris på at du holder det for dig selv!...
da jeg kun samler på positive oplevelser frem af rettet.
















Kommentarer

Populære opslag